Jag lever!

Ur arkivet, Skrivet 2009-03-12 klockan 18:08:28


Jag har inte varit på datorn sedan typ i måndags (!) Hade premiär i går, så har inte haft så mycket fritid, i dag är första dagrn sen förra torsdagen som jag är ledig efter skolan, helt ledig är jag nästa gång om två veckor på lördag. Men skitsamma, det är riktigt kul att vara med om att göra en musikal, så det är helt klart värt det!

I tisdags var det vår klass tur att ansöka till "andra stadiet". Här i Finland är det inte som i Sverige att alla far till gymnasier och förhoppningsviv tar studenten, här delas skolorna in i yrkesutbildning och gymnasieutbildning. I Gymnasierna läser man i stort sett bara läsemnen, några praktiska kurser ska man också ta, och så finns det speciella linjer ibland, men för det mesta inte. För det mesta är de de med högst medeltal som väljer gymnasier, det brukar vara hårda krav på att komma in. Resten måste redan välja blivande yrken, för i yrkesutbildningen studerar man just det yrket (t.ex frisör, kock, elektriker osv...) Hoppas ni fattar :)

Jag har sökt till ett gymnasie med bildkonstprogram som första val, andra tredje och fjärde val är gymnasium med vanligt program. Jag hoppas jättemycket att jag kommer in till mitt första val, men bara jag inte klåpar inträdesprovet borde det gå bra!

Har fotat lite under tiden jag varit frånvarande, bilderna kommer lite vartefter.. Här är den första! Fotat med macroobjektivet, utan studio, faktist. Har ändrat på kurvorna lite efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0