Flumm

Skrivet 2009-05-04 klockan 20:37:39


Har varit en allmänt flummig dag.
Hade musik först, och ingen i "närmaste gänget" (3 st förutom jag) är i samma grupp, de har tyska i stället.. Iallafall så skulle vi sluta en kvart tidigare för att vi skulle äta en rast tidigare än vanligt (äter normalt 11.40-12.20, men nu skulle vi äta från 10.45-11.10). Märkte på matrasten att alla 3 var borta, och ingen visste var de var. Kollade med klassföreståndaren som sade att en av dem har meddelat att hon var sjuk, men inte visste något om de andra två.. Tänkte inte mer på det och åt med några andra kompisar.

12.15 skulle alla nior samlas och gå över till en teater. Då såg jag att en av kompisarna hade kommit (kom hem från fotbollsmatch kl 3 på natten och var för trött för att komma till skolan tidigare..) Satt mig med henne näst längst bak, och såg att några sjuor från min lillebrors skola kom in. Först blev jag skräckslagen, gillar inte när någon ur familjen är med om jag är med skolan någonstans, men jag såg honom inte, så jag blev lugn.

Pjäsen var totalknäpp, bl. a var det några "fiskar" som sjöng om tonfisk.. Nåja, fick skippa finskan och sluta tidigare än vanligt.. Tog tidigare bussen hem och satte på iPoden. När vi var mitt ute i ödemarken (nästan :P) hoppar lillebror plötsligt på bussen. Blir förvånad, efterom hans skola har egna skolbussar och slutar samtidigt varje dag. Frågade vad han gör på bussen och han sa att han varit på teater (samma som jag var på) och skulle ta sig hem på egen hand, lite mystiskt eftersom han var 4 km från teatern.. Dessutom hoppade han av en km för tidigt... Fattar mig inte på honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0