Skolavslutning

Skrivet 2009-05-30 klockan 11:08:00
Kunde inte sluta gråta idag på skolavslutningen, och har fortfarande tårar i halsen. Just nu går jag inte i någon skola alls, och en del av klassen kommer jag nog aldrigatt träffa igen. Tror faktist att alla flickor grät åtminståne lite, och pojkarna hade säkert svårt att hålla sig xP.


bilder till kollaget tagna från skolans hemsida (redigerade av mig)

Vi har upplevt så mycket tillsammans. Tre år som varit fyllda av en massa skoj, och också mindre roliga saker. Många minnen har man fått. Vi har upträtt, tävlat och kämpat tillsammans, och nu är allt slut.

På samma gång är det början till något nytt och spännande, till något kanske ännu bättre, vem vet? Det kan ju också gå åt skogen, men man ska alltid fokusera på det bättre ☺


Skrivet 2009-05-31 klockan 09:58:07


Okej, i mitt förra inlägg lät jag deprimerad. Vilket jag också var. Men på kvällen cyklade jag den 5 km långa sträckan till Jhp för att hämta upp henne, så cyklade vi den 2 km långa vägen till centrum och vidare en bit till en ö/udde som vi tyckte var lagom lugn för att tröstäta och prata medan solen sken. Där hade vi det skönt i lite mer än en timme (?) tills en man kom och stod vid sin cykel brevid oss och bara "I wanna listen to that song, are you shy, or do you not want to talk with me? can I have one candy? What language are you speaking? Puhutteko suomea? Or swedish?" Efter att ha ingnorerat honom i ca 10 min så fick vi nog och stack därifrån...

Sedan cyklade vi runt i fyra timmar. Förbi fängelset (där några fångar satt med benen och armarna utanför gallren och pratade med några som hade picnic utanför muren), vidare i olika småvägar (där vi mötte en stor klunga som ropade Hyvä kesä! (=Glad sommar) till alla som de mötte) tills vi var någonstans vid sjukhuset. Därifrån fortsatte vi tillbaka till centrum; igenom gågatan, till tågstationen, under viadukten tillbaka upp till torget, där vi måste stanna för att jag fick kramp i foten.

På torget träffade vi S&A (våra kompisar) som hade varit på RAX och ätit, så vi pratade lite tills vi igen måste fly pga en latinamerikan (eller vad han nu var..) Jagade Jhp och skrek "I have seen you before! Your hair!" alla fick ett skrattanfall så vi började cykla ner mot stranden. Fick busvisslingar av en bil som körde förbi och såg en viss flasksamlare på vägen.. S&A behövde gå på vessa (toa) så de gick snabbt via A:s lägenhet och så fortsatte vi ner mot stranden där det var smockfullt med allt från sjuor till universitetsstuderande; alla firade ju skolavslutningen! Träffade några från vår (föredetta) klass som absolut måste krama Jhp,och så fortsatte vi upp mot centrum igen..

Vinkade av S&A och fortsatte mot busstationen. Då måste vi via torget, där Jhp:s stalker fortfarande var kvar. Den här gången stannade hon och det visade sig att hon för två månader sedan gett en ros åt honom då hon skulle ge den till en random person, och att han tydligen tror att det är något mellan dem (han är i 20-30 årsåldern och vi är 16..) han ville ha hennes namn och telefonnummer, så vi cyklade iväg till busstationen, i en cirkei runt ett bostadsområde och tillbaka till torget, för vi kom på att vi borde fota hennes stalker. Dock var han inte kvar, (men en annan typ med sitt gäng var där..) men jag fick kramp i foten ingen, så vi satte oss ner på en trappa.

Vi kom fram till att vi borde börja röra oss hemåt, och cyklade förbi skolan ner över bron upp till ett mindre torg där vi satt tills vi började frysa och gick och tittade på snobbhus i ett exlusivt bostadsområde. Sedan följda Jhp mig en bit innan vi for åt olika håll.

Räknade att det borde bli ca 20 km? Iallafall var det en bra och flummig kväll.


Glömde bort Wannabemammabilen! Den körde förbi oss säkert 10 ggr, och Jhp tyckte att jag också måste ha en stalker.. Nu fick ni tom en bild på mig, känn er hedrade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0