The nöffnöffspruta

Skrivet 2009-12-02 klockan 19:45:27


Jag måste erkänna att jag var skiträdd,
vaccineringen skedde i skolans festsal, och det var flera som vaccinerades samtidigt och när man köade i en lång kö kunde man se andra få sin spruta, resa sig och gå och sitta och vänta i andra ändan av salen. Det blev inte bättre av att en av mina närmaste kompisar kom ut och sa "Ida Ida de va helt hemskt!" Man kände sig som om man skulle till något koncentrationsläger, först urlång kö, så via ett bord där pappren kontrolleradesoch så blev man visad till en vaccinationsstation. Det var ganska många som vaccinerade, så det gick fort. Och det tog faktist inte ens ont. Sedan skulle man sitta i andra delen av salen och vänta ca 10 min. Vi hade  fått ett papper med ofarliga och farliga biverkningar, och man började inbilla sig att man mådde illa och skulle svimma. Min kompis fick svindel och måste lägga sig ner, men det var inget farligt. Efter typ 5 min hördes det bara pang bakifrån, och första personen svimmade. blev man rädd att alla andra ochså skulle svimma en efter en, men lyckligtvis blev det inte så.. :)

Nu börjar armen värka mer och mer, något jag börjar bli ganska van vid eftersom jag tagit en del vaccinsprutor den senaste tiden, egentligen förstår jag inte riktigt den här hysterin om att den skulle vara mycket värre än andra vacciner och tar skitont, det var inte så farligt! ;)

UPDATE: Okej, nu är jag sjuk, positivt tecken, antar jag.. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0