Nuorisioppa 09

Skrivet 2009-04-04 klockan 11:30:27


Ja, då var det fredag igen! Veckan har gått jättesnabbt. Finskaprovet igår var hemskt. Två timmar tog det, först en hörförståelse, och några läsförståelser, sedan var det någon blankett man skulle fylla i, mera läsförståelser, struktur och till sist en uppsats. Helt klart det värsta provet i mitt liv hittills! Engelskaprovet gick också skit, så jag får säkert sänkt i engelska med... Så har jag fått ut proven i fysik och geografi, och jag blev ganska chockad eftersom jag fick 9 (!) i fysikprovet fast jag trodde att jag skulle få högst 7. I geggaprovet fick jag 8.5, helt ok, tror det blir en 8 på betyget. (För er som inte fattat det så är 10 bäst och 4 underkänt..)

I kväll (snart) ska jag få stå på scen igen! Stadens ungdomsavdelning ordnar en uppvisning av all deras verksamhet 2008/09 och musikalen jag var med i är en av deras projekt. Det blir kul att träffa alla därifrån igen!



Skrivet 2009-04-05 klockan 11:40


Haha, vi var 9 stycken på scen totalt + band (normalt är vi över 30) så vi ändrade på typp allt, inga huvudrollsinnehavare/solister var där, 3 dansare och 2 från kören och 4 skådisar. Dansarna fick hoppa in och hjälpa mig (den andra från kören hoppade in som solist) vara gammal tanter.. Men det var riktigt kul, fem timmar totalt var vi i gymnasiets gympasal, konserten räckte fyra timmar. Men vi som uppträdde fick backstagepass så att vi kunde gå till bidkonstsalen och vila öronen och äta smörgås..

Mamma och pappa var på någon konsert, så jag och lillebror var ensamma hemma. Vi lagade mat (!) och hade det riktigt trevlit, faktist, och såg på Robinson x)



Idag ska jag bygga en tv av paff och sätta upp den i skogen. Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0